سی و ششمین کنگره تخصصی و نمایشگاه علوم زمین

محل برگزاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدن .

 

صبح روز یکشنبه۶اسفندماه سال جاری؛سی و ششمین گردهمایی و سومین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین با حضور خانم دکتر لک رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، مهندس مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور، دکتر مدیری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح  و جمعی از مسئولین و متخصصان در محل سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور برگزار شد.

حضور ر‌ییس سازمان نقشه برداری در غرفه محور آرا کویر

 

در آئین افتتاحیه این گردهمایی دکتر لک طی یک سخنرانی، درباره فعالیت­های مرتبط با علوم زمین شناسی کشور ، گزارشی جامع و علمی ارائه نمود. ریزگردها، منابع آب، خشکسالی، زمینلرزه، مخاطرات طبیعی و فعالیت های سازمان زمین شناسی در این حوزه ها از جمله مباحثی بود که رئیس سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور به آنها اشاره کرد. آقای پروفسور مارتین کهل از دانشگاه کلن آلمان وآقای بهرامن به نمایندگی از بخش خصوصی از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه بودند

پس از اتمام آئین گشایش این نشست، نمایشگاه جنبی سی و ششمین گردهمایی و سومین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین با بازدید روسای سازمان های زمین شناسی، نقشه برداری کشور، جغرافیایی نیروهای مسلحو با مشایعت سایر شرکت کنندگان در مراسم، فعالیت خود را آغاز کرد. خاطر نشان می شود، در حاشیه کنگره، مهندس شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور، دکتر لک رئیس سازمان زمین شناسی، دکتر مدیری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و چندتن از مسئولین دیگر طی نشستی پیرامون راهبری سرمایه گذاری بخش خصوصی و روند حرکتی آن دربخش معدن گفتگو کردند.

لازم به ذکر است برگزاری نشست های تخصصی و علمی، ارائه مقالات شفاهی و پوستری و نیز کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های این نشست است. همچنین در نمایشگاهی که درحاشیه این کنگره برپاست، بخش های مختلف خصوصی و دولتی به ارائه دستاوردها و محصولات خود در حوزه زمین شناسی و معدن می پردازند.

سازمان نقشه برداری کشور نیز با حضور در این نمایشگاه و معرفی سامانه SDI و سایر فعالیت های تخصصی در حوزه­ های ژئودینامیک ، و آبنگاری میزبان بازدیدکنندگان است.